Τρίτη 25 Ιανουαρίου 2022

Όταν χιονίζει κάνουμε χιονάνθρωπο, ΟΧΙ WEBEX

Γονείς & κηδεμόνες,

 Η απόφαση της Περιφέρειας Αττικής για 48ωρη αναστολή λειτουργίας των σχολείων Δευτέρα και Τρίτη, λόγω κακοκαιρίας, με ανακοίνωση του Περιφερειάρχη κ. Πατούλη όπου αναφέρει χαρακτηριστικά: “..Λάβαμε επίσης υπόψη μας ότι λόγω των πολύ χαμηλών θερμοκρασιών που γνωρίζουμε ότι θα επικρατούν, δεν θα μπορούν να διεξαχθούν με ασφάλεια τα μαθήματα, με ανοιχτά παράθυρα στις σχολικές αίθουσες, όπως επιβάλλουν τα μέτρα για την αποφυγή εξάπλωσης του covid που εφαρμόζονται…” μας δηλώνουν με τον πιο ηχηρό τόνο ότι το μόνο πρωτόκολλο αντιμετώπισης της πανδημίας είναι τα ανοιχτά παράθυρα, αντί για την υιοθέτηση των αιτημάτων του γονεϊκού – εκπαιδευτικού & μαθητικού κινήματος για ασφαλή λειτουργία των σχολείων με 15 μαθητές στην τάξη, προσλήψεις προσωπικού κλπ.

Κλείνουν τα σχολεία γιατί δεν μπορεί να γίνει μάθημα με χαμηλές θερμοκρασίες και ο χειμώνας είναι ακόμη μπροστά μας !!

Με τον πιο αυταρχικό τρόπο ακολούθησε ανακοίνωση του Γραφείου του Γ.Γ. κ. Κόπτση και με εγκύκλιο του υπουργείου που ενημερώνει πως «εξαιτίας ακραίων καιρικών φαινομένων, προβλέπεται εφαρμογή τηλεκπαίδευσης», δίνοντας προφορικές εντολές για την πραγματοποίηση της. Φυσικά η απόφαση αυτή μόνο γέλια μπορεί να προκαλέσει, αφού λίγο μετά κηρύχθηκε η Τρίτη 25/1 ως γενική αργία, χωρίς τηλεκπαίδευση προφανώς!.

Ως Δίκτυο Ανυπότακτων γονιών θα θέλαμε να επισημάνουμε τα εξής:

- ο χειμώνας δεν είναι ακραίο καιρικό φαινόμενο, το “επιτελικό κράτος” με την πολιτική του μετατρέπει κάθε καιρικό φαινόμενο σε ακραίο. Ακραίο φαινόμενο είναι η εγκληματική ανυπαρξία του κρατικού μηχανισμού αλλά και η ανικανότητα της ιδιωτικής πρωτοβουλίας αφήνοντας εγκλωβισμένους στα αυτοκίνητά τους χιλιάδες εργαζόμενους /εργαζόμενες που προσπαθούσαν να γυρίσουν από την δουλειά τους στο σπίτι. Ακραίο φαινόμενο είναι τα χιλιάδες νοικοκυριά που έχουν απλήρωτους λογαριασμούς ρεύματος ενώ παράλληλα αδυνατούν να ζεστάνουν τα σπίτια τους. Ακραίο φαινόμενο είναι η οικονομική αφαίμαξη που βιώνουμε οι γονείς καθώς η ακρίβεια από την μία σε αγαθά πρώτης ανάγκης, και το επιπλέον κόστος προστασίας από την πανδημία που επιβαρύνει τα νοικοκυριά από την άλλη φανερώνουν και στον πιο δύσπιστο γονιό ότι η κυβέρνηση των ¨αρίστων¨ παίζει με τις ζωές τις δικές μας και των παιδιών μας.

- Η αναστολή λειτουργίας των σχολείων αποδεικνύει επίσης την εγκληματική διαχείριση της πανδημίας στη δημόσια εκπαίδευση.

1.  Όταν οι σχολικές μονάδες είναι κλειστές με απόφαση Περιφερειάρχη, είναι κλειστές για όλους/ες, μαθητικό, εκπαιδευτικό, διοικητικό και βοηθητικό προσωπικό.

2.  Εάν το Υπουργείο Παιδείας επιθυμούσε την Δευτέρα να παρέχει τηλεκπαίδευση από τα σχολεία και όχι μετατρέποντας τα σπίτια των εκπαιδευτικών σε χώρους εργασίας, κόντρα στην απόφαση της Περιφέρειας, όφειλε να στείλει σχετική εγκύκλιο και να εξασφαλίσει την πρόσβασή τους σε αυτά. Έγινε, όμως, προφανές, ότι υπήρχε ζήτημα ασφαλούς μετάβασης στον χώρο εργασίας των εκπαιδευτικών, που είναι μόνο τα σχολεία και εύλογα δεν αποπειράθηκε κανείς να τους αναγκάσει να μετακινηθούν σε αυτά.

3.  Δεν νομιμοποιείται η συνέχιση της υποτιθέμενης ¨κανονικής ¨λειτουργίας του σχολείου, πολύ περισσότερο όταν ένα μέρος των μαθητ(ρι)ών του αποκλείεται από αυτή για κοινωνικούς και οικονομικούς λόγους.

4.  Να δοθεί έκτακτη άδεια, με 100% αποζημίωση στους γονείς όπου θα είναι κλειστά τα σχολεία των παιδιών τους.

5.  Στην ανακοίνωση του Γ.Γ του Υπουργείου Παιδείας με περίσσια υποκρισία και κυνισμό αναφέρετε πως “ Η τηλεκπαίδευση, αποτελεί πολύτιμο εργαλείο για την απρόσκοπτη συνέχιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας “ όταν δεν έχει εξασφαλίσει δύο χρόνια τώρα τον στοιχειώδη εξοπλισμό των μαθητών για την συμμετοχή στην τηλεκπαίδευση. Ενώ παράλληλα σε εκκρεμότητα παραμένει η απάντηση από πλευράς Υ.ΠΑΙ.Θ. στην απόφαση της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων που έχει επισημάνει σοβαρές παραβιάσεις για τα προσωπικά δεδομένα με τον τρόπο που χρησιμοποιείται η πλατφόρμα της WEBEX.

Η τηλεκπάιδευση δεν είναι φάρμακο για όλες τις χρήσεις είτε αυτό λέγεται κακοκαιρία, είτε πανδημία, είτε σεισμός, είτε κατάληψη.