ΔΙΚΤΥΟ ΑΝΥΠΟΤΑΚΤΩΝ ΓΟΝΙΩΝ
“Δεν είμαστε εμείς εκείνοι που θα φέρουν το φως.
Είμαστε όμως εκείνοι που θα θυμίζουμε πάντα πως το σκοτάδι δεν είναι μόνο και ανίκητο”
“Δεν είμαστε εμείς εκείνοι που θα φέρουν το φως.
Είμαστε όμως εκείνοι που θα θυμίζουμε πάντα πως το σκοτάδι δεν είναι μόνο και ανίκητο”
Την Κυριακή 6 Μαΐου 2018
στην Αθήνα πραγματοποιήθηκε η εκδήλωση που διοργάνωσε το Δίκτυο Ανυπότακτων
Γονιών με θέμα τις εξελίξεις στην εκπαίδευση και το ρόλο του γονεϊκού κινήματος
στη διεκδίκηση του σχολείου των αναγκών και των δικαιωμάτων μας.
Εισηγητές-τριες στην
εκδήλωση ήταν εκπαιδευτικοί από τρία περιοδικά της εκπαίδευσης, τα Αντιτετράδια
της Εκπαίδευσης, την Εκπαιδευτική Λέσχη και το Σελιδοδείκτη. Οι
εισηγήσεις αναφέρθηκαν στις μεταρρυθμίσεις που επιχειρεί η Κυβέρνηση
ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ στην εκπαίδευση σύμφωνα με τις κατευθύνσεις του ΟΟΣΑ και της ΕΕ.
Πιο συγκεκριμένα και με τη
σειρά που παρουσιάστηκαν, η εισήγηση της εκπροσώπου του Σελιδοδείκτη εστιάστηκε
στην πολιτικοϊδεολογική πλευρά των
επιχειρούμενων μεταρρυθμίσεων, η οποία είναι η ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης.
Προκειμένου να επιτευχθεί ένα φθηνό σχολείο, οι διορισμοί μονίμων εκπαιδευτικών
είναι ανύπαρκτοι, οι ελαστικές σχέσεις επεκτείνονται στο δημόσιο σχολείο και
αποδιαρθρώνουν μαζί με τις ζωές των εργαζομένων και το μορφωτικό έργο.
Η
εισηγήτρια αναφέρθηκε ιδιαίτερα στις μεταρρυθμίσεις που έχουν προχωρήσει στο
αγγλικό και στο αμερικάνικο εκπαιδευτικό σύστημα και είχαν ως συνέπεια το
πέρασμα της δημόσιας εκπαίδευσης σε ιδιώτες και την αποδόμησή της. Αυτές οι
συνέπειες πυροδότησαν τις μαζικότατες κινητοποιήσεις γονέων και εκπαιδευτικών
στην Αμερική και στην Αγγλία.
Η εισήγηση του εκπροσώπου
των Αντιτετραδίων της Εκπαίδευσης αφού έκανε μια αναφορά στις
προσπάθειες μεταρρυθμίσεων παλαιότερων κυβερνήσεων οι οποίες με το πρόσχημα της
ελεύθερης πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση μετέτρεπαν το Λύκειο σε
εξεταστικό κάτεργο, αναφέρθηκε στο σχέδιο του υπουργού Παιδείας, Γαβρόγλου για
το «Νέο Λύκειο». Το σχέδιο αυτό που όμως δεν έχει οριστικοποιηθεί ακόμη
εντείνει τον εξεταστικοκεντρικό χαρακτήρα του Λυκείου και τον ταξικό χαρακτήρα
του σχολείου.
Η εκπρόσωπος της Εκπαιδευτικής
Λέσχης εστιάστηκε στην ειδική εκπαίδευση και στις επιχειρούμενες αλλαγές σ’
αυτήν. Τόνισε τις διαλυτικές συνέπειες που έχει η γραφειοκρατικοποίηση της
διαδικασίας διάγνωσης των αδυναμιών και η μετάθεση του κόστους της διάγνωσης
και της θεραπείας στους γονείς. Αναφέρθηκε στο ιδεολόγημα της Κυβέρνησης για το
κοινωνικό μοντέλο του ανάπηρου ανθρώπου και κατά συνέπεια της προσπάθειας
για πλήρη ένταξη των μαθητών με ειδικές
ανάγκες στα υπόλοιπα σχολεία.
Και οι τρεις ομιλητές
αναφέρθηκαν στην ανάγκη ανάπτυξης του κινήματος που θα διεκδικεί το Ενιαίο δημόσιο
ποιοτικό και δωρεάν 12χρονο υποχρεωτικό σχολείο, με δίχρονη προσχολική αγωγή
για όλα τα παιδιά.
Στη συνέχεια ακολούθησε
πλούσια συζήτηση της οποίας ιδιαίτερες αιχμές αποτέλεσαν η αξία του κινήματος
ενάντια στις ελαστικές εργασιακές σχέσεις και τους διορισμούς μονίμων
εκπαιδευτικών, η αξία της αγωγής που εξοβελίζεται στοχευμένα από την άρχουσα
τάξη από την εκπαίδευση, η ανάγκη αποκάλυψης του στόχου των μέτρων που λαμβάνει
η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ ΑΝΕΛ σε αγαστή συμφωνία με τα σχέδια των διεθνών
καπιταλιστικών μηχανισμών (ΟΟΣΑ, ΕΕ κλπ)
για το νέο Λύκειο καθώς παρουσιάζεται ως θετική εξέλιξη.
Τέλος,
διαπιστώθηκε η αναγκαιότητα να συνενωθούν οι προσπάθειες του εκπαιδευτικού, του
γονεϊκού και του μαθητικού κινήματος στην κατεύθυνση της σκιαγράφησης και
διεκδίκησης του σχολείου των αναγκών και των δικαιωμάτων της εργαζόμενης
πλειοψηφίας. Συγκεκριμένα, προτάθηκε η δημιουργία κοινών επιτροπών αγώνα αρχικά
για τη διεκδίκηση της εγγραφής όλων των προνηπίων στα δημόσια νηπιαγωγεία και
στη συνέχεις για το σύνολο των
αιτημάτων.